Olja och farliga kemikalier

Som jag skrev i tidigare inlägg ärvde jag massa målargrejor av min farfar. En av sakerna var ett etui med oljefärger. De är väldigt gamla, och kommer från något asiatiskt land eftersom det står med "kinatecken" på förpackningen. Jag tänkte prova dem igår och det började bra med att färgerna inte hade torkat. Men så tog jag upp en ny färg och tuben hade liksom ruttnat och reagerat med färgen och utveckalat någon slags rost. Det lyktade väldigt metalliskt och starkt, men jag tänkte inte mer på det.
Efter någon timme eller två kom mamma in frågade vad det var som luktade, själv hade jag ju vant mig för länge sen. Men när jag kände efter var jag alldeles snurrig i huvudet och lite....hög tror jag, haha. Det luktar fortfarande bensin i mitt rum och ångorna har gett mig huvudvärk. Så färgerna var nog inte så hälsosamma. I alla fall så målade jag klart idag och sen ska jag inte använda dem nå mer. Är ju dumt att döda hjärnceller i onödan ^^

Här är iallafall stress-målningen jag gjorde. Bara på skoj för att prova färgerna, inget seriöst.

Vermillon

Kommentarer
Mami säger:

man ska vara försiktig med konstiga lukter ... Så mycket bättre sidan blev med den nya bakgrunden btw ;)

2010-11-30 | 18:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback